Droomfiguur? Afvallen in 8 simpele stappen

VRIJDAG VOEDINGSWEETJE | Hou jij genoeg van jezelf om goed voor jezelf te zorgen? Om je lichaam te voeden met gezonde voeding en daarnaast regelmatig te bewegen?

Zomer staat weer voor de deur, tijd om de zwemkleding en de korte broeken weer tevoorschijn te toveren. Je ziet er fantastisch uit! Alleen jij kijkt in de spiegel en wilt misschien nog een paar kilootjes kwijt of juist erbij of je wilt iets meer toning. Je hebt dan twee keuzes: accepteren hoe je bent of iets veranderen aan je levensstijl. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, bereik je de grootste en snelste verandering door je te focussen op je voeding. Wat en hoeveel je eet, bepaalt voor 80% je (trainings)resultaat.

Ik besefte mij, dat ik het afgelopen jaar minder intensief ben gaan sporten. Weinig Body attack en krachtraining op de sportschool. En ondanks dat is mijn figuur alleen maar steviger en slanker geworden. Zonder dieet of extreem veel sporten. Hoe kan dat, vroeg ik me af? Wat is er veranderd in mijn levensstijl? Door meer kennis op te doen over gezonde voeding, ben ik minder suikers gaan eten en nog meer groenten. Ook ben ik veel meer gaan wandelen en doe ik sinds een jaar aan intermittent fasting. Verder geef ik nu twee keer per week mijn bootcamp & yoga, waarin ik meer focus op functionele training met eigen lichaamsgewicht. Ik besefte mij, dat gezond eten en weinig troep naar binnen stouwen het grootste verschil maakt. 

Wil jij dus dat droomfiguur? Het is eigenlijk super simpel. Lees gauw verder voor het stappenplan!

Droomfiguur focus op voeding

Je eetpatroon veranderen in 8 stappen

Wil je echt wat afvallen voor de zomer? Volg dan deze stappen:

  1. Realiseer je dat je anders gaat eten, omdat je wat goeds wilt doen voor jezelf. Het is een beloning, omdat je van jezelf en van jouw lichaam houdt (dus geen straf ;-)).
  2. Meten is weten. Hoeveel weeg je? Wat is je middelomvang? Of laat een vetmeting doen. Wat zou een gezond gewicht zijn? Wat is je streefgewicht?
  3. Schrijf op waarom je het doet. Jouw motivatie. Die kun je erbij pakken als je het even niet meer ziet zitten.
  4. Houd bij wat je eet. Hier zijn veel handige apps voor zoals de Eetmeter app. En dan echt alles… Zo zie je snel wat de slechtste producten zijn.
  5. Stop zoveel mogelijk met snacken en het eten van toegevoegde suikers
  6. Calorieën kun je beter eten dan drinken (geen alcohol, frisdranken, vruchtensappen).
  7. Eet zoveel mogelijk vezels. Dus veel groenten, fruit, peulvruchten, volkoren producten.
  8. Schakel de hulp in van iemand, die je kan begeleiden.

Ook al wordt jouw resultaat voor 80% bepaald door wat je eet, ik zal je altijd aanraden om te sporten. Want je voelt je fitter, blijer en de aandrang om te snacken neemt af. Dus ga er lekker op uit! Fijn naar buiten toe, wandelen, fietsen of hardlopen of boek een bootcamp of personal training bij Kara Yoga ;-).  

Vrouw is afgevallen en meet buikomvang


Begeleiding nodig bij het veranderen van je levensstijl?

Vind je het lastig om je voedingspatroon te veranderen? Ik kijk graag met je mee hoe je met kleine stappen blijvend je manier van eten en kijken naar eten kunt veranderen. Op basis van een analyse van jouw lichaam kan ik samen met jou een plan maken zodat jij lekkerder in je vel zit. Je kunt me altijd bellen of een appje sturen 06-57641098 of mail naar info@karayoga.nl.

Scroll naar top